luni, 18 februarie 2008

Memorial Alin Tava - editia a II-a


Asociatia Montan Club Delta organizează a doua ediţie a concursului Memorial "Alin Tavă" ce se va desfăşura în perioada 7-9 Martie 2008 în masivul Făgăraş, zona Capra, având ca temă tehnicile de salvare din avalanşă, şi a fost conceput cu scopul de a preveni astfel de accidente.


Echipa trebuie să fie de 3 persoane, obligatoriu mixtă. Şedinţa tehnică cu privire la desfăşurarea concursului va avea loc Sâmbătă 8 martie la ora 8:00 în faţa refugiului Salvamont Curtea de Argeş (Capra). Startul se va da la ora 10:00.


I. Regulamentul Concursului
Documente necesare: - B. I./C. I. sau paşaport
- viză medicală cu menţiune apt pentru efort fizic;
- asigurare sportivă facută cu cel putin 48 de ore înainte de concurs.
- Taxa de participare:

pe echipă – 10 lei
individual – 5 lei

Componenţa echipei:
- 3 coechipieri
- obligatoriu echipă mixtă



:Materiale obligatorii:

1.trusă medicală
2. echipament: - coardă dinamică 60 m, primus, ochelari protecţie, piolet individual, colţari individuali, şnur de avalanşă sau PIEPS, lopată de avalanşă individuală, sondă de avalanşă, ham de alpinism individual, 15 carabiniere pe echipă, lanternă individuală, vestă reflectorizantă (tip auto) individuală, coborâtor individual, 2 blocatoare si 2 role pe echipă, self individual, cască individuală.

II. Descrierea Concursului:

Formaţia compusă din 3 coechipieri având tot materialul obligatoriu va lua startul în funcţie de tragerea la sorţi. Plecarea de la start se va face la un interval de 20 minute între echipe. De la start echipa se va deplasa pe jos pâna la primul post unde va avea loc proba de transport a AKJA care constă în: - ridicarea tărgii AKJA pe o distanţă de 30 – 40 m, pantă de 45 – 50 de grade. - deplasarea pe curbă de nivel pe o distanţă de 20 – 30m. - lansarea pe distanţa de 30- 40 m cu panta de 45 – 50 de grade. La terminarea probei echipa se va deplasa la postul 2 unde se va executa căutarea în avalanşă cu dispozitive PIEPS. După terminarea probei concurenţii se vor deplasa la postul 3 unde se va face identificarea a diferite obiecte cu ajutorul sondei de avalanşă. În deplasarea între posturile 2 şi 3 membrii echipei se vor asigura în coardă (se vor deplasa concomitent). De la postul 3 la postul 4 se va face deplasare cu asigurare în coardă (în această porţiune este interzis mersul concomitent al coechipierilor) obligatoriu cu colţari. La postul 4 se va construi un adăpost în zăpadă (pentru toată echipa) cu ajutorul lopeţilor de avalanşă. La terminarea probei se vor deplasa la sosire, unde va avea loc proba medicală – un examen teoretic format grilă cu 10 întrebări.




Punctaj: Se vor acorda 20 de puncte pentru fiecare probă terminată fără greşeli. Fiecare întrebare de la testul grilă are o valoare de 2 puncte. Cel mai bun timp se va puncta cu 500 de puncte, următorii timpi pierzând câte 20 de puncte în ordine descrescătoare. Ex. I-500p; II-480; III-460; IV – 440 etc. La acestea se vor aduna punctajele de la probe, astfel punctajul maxim poate fi de 600 de puncte. Vor fi premiaţi câştigătorii locurilor I, II şi III.

Cronometrarea: Se va cronometra în continuu de la plecare la sosire. Oprirea cronometrului se va face în momentul predării testului grilă.

Descalificări: -Neterminarea cursei; Neefectuarea a două probe; Deplasarea cu orice mijloc de transport în afară de mersul pe jos.
Penalizări tehnice*: -Pierderea sau lipsa unui obiect din cele obligatorii din inventarul echipei – 5p/obiect.
Nerespectarea deplasarii între posturi – 10p

* Penalizarile pot fi făcute de către fiecare arbitru de la fiecare probă pentru nerespectarea tehnicii de lucru. ex.: la ridicarea AKJA, neasigurarea cu self-uri a coechipierilor.

PE TOATĂ PERIOADA CONCURSULUI ESTE OBLIGATORIE PURTAREA CĂŞTII DE PROTECŢIE ŞI A VESTEI REFLECTORIZANTE, LIPSA LOR DUCÂND LA DESCALIFICAREA ECHIPEI !


Proba individuală va fi identică cu cea pe echipe mai puţin la postul 1 unde o să se urce o pantă asigurat în blocator, traverseu pe coardă fixă şi coborâre cu asigurare. În zonele unde deplasarea este obligatorie cu asigurare se vor găsi corzi fixe pentru proba individuală.

Organizatorul îşi rezervă dreptul de a schimba regulamentul şi traseul concursului cu condiţia ca aceste schimbări să fie comunicate cu cel puţin 2 ore înainte de start. Transportul, cazarea şi masa nu sunt asigurate de către organizatori. Concurenţii pot găsi aceste servicii la pensiunile turistice din zona Piscu Negru sau la refugiile Salvamont.

Premiile ce vor fi acordate câştigătorilor sunt în curs de negociere, iar eventualii sponsori sunt bineveniţi să ne contacteze!

Pentru relaţii suplimentare :
Relu Nica – 0745 056 409
Roxana Trandafir – 0753 020 123
Alexa Ana – 0749 571 048.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu